29 May 2011

Samarbetsserie om resan till Frankrike


2010 var jag och mina kära kollegor Loka och Kim W på seriefestivalen i Angoulême, France. 
Det var storslaget, hur många serier kan ett land egentligen producera per år? 
Hur trevligt kan man ha det, hur gulligt är det inte i en småstad i bordeauxdistriket?

Innan vi kom hem till snöiga Sverige igen gjorde vi en serie om vårt besök på mässan och festivalen. På ett knaggligt köksbord hos damen vi bodde inneboende hos använde vi våra nya pennor och gick loss tillsammans. Sedan tog Loka hem sidorna och textade, Kim scannade och skickade ner till mig i Malmö där jag färglade och sen var det klart. Blev fint och lite skevt. Vi lät festivaldjuret från Angoulême träffa Kolikdjuret och de fattade tycke.
Det hela publicerades i tidningen Bild och bubbla 183 och finns att läsa på bibliotek och här hos mig.

No comments:

Post a Comment