01 June 2011

Dagens skrivbord

Så här såg min arbetsplats ut i veckan.


Nya boken KIKI från Montparnasse av Catel & Bocquet har kommit från tryckeriet. Att jobba med något under så lång tid som man faktiskt gör med böcker är härligt men också lite märkligt. 
Denna bok i sitt orginalutförande hittade jag och Loka på en seriemässa i Angoulême, trots att ingen av oss kan franska kände vi ganska snabbt på mässgolvet att vi hittat något unikt. 
Väl hemma kontaktade vi förlaget och fick boken läst av Oskar Sjölander som då praktiserade på förlaget och sedemera blev vår eminenta översättare. Vi bestämde oss för att ge ut boken och arbetet började på allvar för min del. Nu ett år senare och 100 mail och flera möten med förlaget Casterman och en fin förlagslunch med författarna finns boken. Äntligen är den här, livslevande är väl förmycket sagt men den finns. I över ett år har denna funnits i mitt huvud. Och nu finns den realt i verkligheten, ni andra kan ta i den.
Det är ett stort ögonblick och den blev precis så fin som jag hoppades på. Köp den här.

No comments:

Post a Comment