09 September 2011

Ytterst privat.
För länge sedan när jag gjorde seriedagbok varje dag la jag platt ut mitt dagliga liv på internet. När jag slutade med det fortsatte jag ändå teckna i skissböckerna liksom på rutin, om vad om hände osv. Dessa böcker öppnar jag sällan, de är lite av ett tidigare kapitel. Här är en såndär efterbild som gjordes utanför seriedagboken. Jag ser på hållningen och kroppspråken, vad jag redan måste då ha vetat men inte fattade.  Hur kunde jag rita av det ur minnet utan att se vad jag tecknade. Hur tydligt får det bli tänker jag såhär i efterhand. Det är inte jag som har benen och armarna i kors (reds anm).

1 comment:

  1. Ja, den bilden säger verkligen mycket. Ibland kanske man borde analysera sina bilder precis som man kan göra med drömmar. "Varför just det här motivet?" etc.

    ReplyDelete